Podem sintetitzar el treball per projectes en els punts següents:
- És, clarament, un dels millors exponents per treballar metodològicament les Competències bàsiques que han d’assolir els alumnes: aprendre a aprendre (proposar, argumentar, triar…) a tractar informació (cercar, organitzar, interpretar, assimilar...) i a transmetre-la (comunicar, compartir, elaborar...).
- És una empresa col·lectiva, gestionada pel grup classe.
- Indueix a fer un conjunt de tasques en les quals tots els alumnes poden implicar-se.
- Propicia que l’alumnat reflexioni sobre el seu propi saber, doni respostes obertes i es plantegi dubtes.
- Afavoreix alhora uns aprenentatges identificables en el currículum de forma inter-disciplinària.
- Està orientat a una producció concreta.
- Els mestres poden conèixer i comprendre millor els seus alumnes perquè els veu treballar en tasques múltiples i diverses: els seus assoliments, les seves satisfaccions i les seves dificultats.
- Els mestres han de definir el motor de coneixement; programar el objectius d'aprenentatge i preveure els continguts que es treballaran; fomentar valors com ara el respecte, l'acceptació i la participació; facilitar l'aportació i el tractament de la informació: ajudar a l'avaluació i recapitular el procés seguit.